آموزش پایتون مقدماتی – مقدمه

بازدید: 5333 بازدید

آموزش پایتون مقدماتی – مقدمه

آموزش برنامه نویسی پایتون مقدماتی – مقدمه

سلام، من پوریا هستم.

قرار هست اینجا توی سایت کددونی، یه دوره پایتون رو شروع کنیم.

 

چرا پایتون؟!! چرا برنامه نویسی؟!!

نکته اینه که برنامه نویسی برای همه مهم هست. در دنیای امروز، تمام دستگاه های ما با برنامه نویسی کار میکنن. هر چیزی تقریبا، حتی قطار که سوار میشیم، با برنامه نویسی کار میکنه.

ما قرار نیست آخر این آموزش حتما برنامه نویسی بشیم که اون قطار رو راه میندازه یا شغلمون برنامه نویسی بشه. آخر این دوره انتظار میره ما درک خوبی داشته باشیم از اتفاقی که پشت سیستم ها میفته. قرار نیست ما هممون مکانیک بشیم ولی حداقل باید بفهمیم ماشین چجوری کار میکنه.

نکته بعدی اینکه برنامه نویسی، ابزاری به ما میده به اسم کامپیوتر. میتونیم به کامپیوتر ها دستور بدیم که کارهای جالبی انجام بدن. مثلا یه کار خسته کننده مسخوایم انجام بدیم، مثل این که تعداد کلمه هایی که با “الف” شروع میشن رو در ادبیات فارسی بشماریم، میتونیم به یک کامپیوتر دستور بدیم این کار رو انجام بده.

این قدرتی هست که برنامه نویسی به شما میده. در نهایت هم خیلی خوشحال میشیم اگر جدی اش بگیرید. چه کاری بهتر از این که صبح ها به کامپیوترها دستور بدیم و شب ها با درآمدش خوش بگذرونیم.

حالا چرا پایتون؟!!

پایتون زبان بسیار آسونی هست. تقریبا مثل زبانی هست که ما با اون صحبت میکنیم. میگیم مثلا اگر این بزرگتر از اون بود فلان کار رو انجام بده و هزار دفعه این رو تکرار کن. از طرفی اگر شما پیشنیازهای ریاضی مقدماتی رو داشته باشید و بتونید چندتا کلمه انگلیسی مثل if و print و … رو بخونید، عملا هر چیزی که برای این آموزش پیشنیاز هست رو بلد هستید. در این آموزش ها سعی میکنیم که فقط برنامه نویسی رو یاد ندیم و از منطق برنامه نویسی هم صحبت کنیم. شکلی که باید فکر کنیم تا برنامه حل بشه.

 

پایتون مقدماتی
آموزش پایتون مقدماتی

 

یه نکته دیگه اینکه، ما در این آموزش ها دردسر زیاد خواهیم داشت. کامپیوترها debug کردن میخوان. باید باهاشون بجنگید تا بتونید مسئله هاتون رو حل کنید.

فکر نکنید که سه چیزی رو میبینیم، انجام میدیم، انجام میشه

یا یه چیزی رو میخونیم، یاد میگیریم، کار میکنه

هر چیزی که اینجوری بود یعنی خیلی الکیه. کارهای خوب، کارهایی هستند که با دردسر پیش میرن. توی اونها سختی میکشیم. کارهای خوب، کارهایی هستند که باهاشون میجنگیم و چیزهای جدید یاد میگیریم. در نتیجه از درگیر شدن نگران نباشید.

هر وقت یه چیزی رو یاد نگرفتید و دیدید که رسیدین یه جایی که از اونجا خیلی سخت میرین جلو و نمیفهمید، شروع کنید از اول تا همون جا رو یک بار مرور کنید. ” این یکی از رازهای چیز یاد گرفتن هست.”

در واقع وقتی از اول مرور میکنین، پایه تون اینقدر قوی میشه که از اونجا میاید جلوتر. پس ما وقتی پیشرفت میکنیم که مهارت هایی که از قبل بلد بودیم رو به چالش میکشیم.

کدنویسی

همونطور که گفتم در این آموزش با پایتون کار خواهیم کرد. در مطلب بعدی نحوه دانلود و نصب برنامه رو بهتون میگم.

در مطالب بعدتر هم با if و loop و خیلی موارد دیگه آشنا خواهیم شد و تمرینات اون ها رو با هم حل میکنیم.

برای استفاده از آموزش ها، شما باید در سایت ثبتنام کنید. سپس با خریداری اشتراک آموزشی، از این آموزش ها و حل تمرینات بهره مند شوید.

برای اطلاع بیشتر نسبت به آموزش ها و پلن های اشتراک اینجا کلیک کنید.

 

آموزش پایتون
اشتراک آموزشی کددونی

 

لطفا نظرات و پیشنهاداتتون رو برام بنویسید. تا بتونیم دوره ی خوبی رو کنار هم داشته باشیم.

مطالعه بیشتر