دورکاری و کار در منزل – راهنمای جامع

بازدید: 5774 بازدید

 دورکاری

 

دورکاری

ارتباطات و بهینه بودن عملکرد

دورکاری

  • با مدیر و تیم کاری‌تان در ارتباط باشید: تفاوت اصلی بین تیم‌های دورکار و تیم های کاری که در کنارهم هستند در نحوه ارتباط افراد با یکدیگر است. در شرایط دورکاری بایستی به صورت روزانه از طریق پلتفرم‌هایی نظیرSlack  با همکارانتان در ارتباط باشید. روند امور را پیگیری نمایید. برای جلسات ایده‌پردازی و brainstorming، مکالمات مهم، جلسات یک به یک یا جلسات تیمی، استفاده از ویدیو چت بسیار مفید است. بنابراین باید برای استفاده از پلتفرم‌هایی نظیر زوم، هنگ اوت و … آماده باشید. نحوه استفاده از این سرویس‌ها را با سایرین به اشتراک بگذارید.
  • کانال اسلک تیم خود را راه اندازی کنید: در صورتی که هنوز کانال اسلک خود را راه اندازی ننموده‌اید زودتر اقدام کنید. ارتباط موثر و سهولت در اشتراک اطلاعات در شرایطی که از خانه کار می کنید، بسیار مهم است.
  • زمان بیشتری را برای مشخص نمودن اهداف و تمرکز فعالیت‌ها اختصاص دهید: ارتباطات در شرایط دورکاری و از طریق ارتباطات اینترنتی غالبا مبهم است و این یکی از مشکلات ارتباطات اینترنتی در مقایسه با ارتباط مستقیم با افراد است. همواره از اینکه وظیفه محول‌شده را بدرستی متوجه شده‌اید اطمینان حاصل کنید و موارد لازم برای انجام آن وظیفه را بررسی کنید. همواره از مدیر خود در مورد انتظاراتشان سوال کنید و از پرسیدن سوال تا زمانی که کاملا متوجه آنچه که نیاز است نشده‌اید، واهمه نداشته باشید.
  • وضعیت امور خود را چند بار اطلاع رسانی کنید: شفافیت امور هنگامی که افراد در کنار هم نیستند از بین می‌رود. یک راه حل برای این مشکل اطلاع‌رسانی دائمی در مورد پیشرفتتان در مورد پروژه در دست انجام است.
  • اعتمادسازی کنید و ارتباط دوستانه برقرار کنید: در صورتی که در انجام وظیفه‌ای به مشکل خوردید و نتوانستید آن را در زمان مقرر انجام دهید هرچه سریعتر به سایرین اطلاع دهید.
  • زمان و توجه شما بسیار مهم است:  در شرایطی که ارتباطات متنی افزایش یافته، داشتن قواعد کاری و زمان کاری مشخص برای تمرکز بهتر روی وطایف اهمیت می‌یابد. همچنان بر ارتباط موثر با همکاران وبروزرسانی وضعیتتان در کانال‌های ارتباطی نظیر اسلک تایید می‌کنیم.

 

دورکاری – فعال و پرانرژی باشید

  • فضای کار در شرایط کار در منزل با کار در دفتر متفاوت است: اجتماعی باشید و همانگونه که در شرکت بودید با همکارانتان در ارتباط بمانید. فعال و پرانرژی باشید. با پیشنهاد انجام فعالیت‌های تیمی مشترک یا فعالیت‌های در خانه مشترک در یک زمان مشخص، روحیه تیمی را بالا ببرید.
  • ارتباطات متنی روحیات را منتقل نمی‌کنند، از شکلک ها استفاده کنید: در صورت امکان در مکالمات غیر رسمی از شکلک‌ها برای انتقال بهتر احساس و نظرتان استفاده کنید. یک فایل GIF خوب می تواند حتی اثر بهتری داشته باشد.
  • تماس تلفنی روزانه با همکارانتان را در نظر بگیرید: با همکارانتان انلاین شوید. زمان ناهار و یا قهوه را با یکدیگر بگذرانید.

 

سلامتی – غلبه بر انزوا

  • زمان کار مشخصی داشته باشید: بخشی از داشتن عملکرد خوب در خانه نیازمند داشتن همان فضای ذهنی است که در دفتر کارتان داشتید. بنابراین بیش از حد کار نکنید. تا دیروقت بیدار نمانید. پیژامه‌تان را عوض کنید.
  • استراحت‌های ۵ دقیقه‌ای داشته باشید: سعی کنید در طول ساعات کاری زمان‌هایی برای استراحت داشته باشید. از پنجره به بیرون نگاه کنید. اندکی نرمش انجام دهید. داشتن زمانی برای تنفس هوای آزاد و نرمش نقش موثری در سلامتی و تمرکز شما دارد.
  • از دنبال کردن دائم اخبار امتناع کنید: در طول روز یک یا دوبار اخبار را چک کنید. جریان اخبار دائمی در مورد شیوع بیماری کرونا منجر به نگرانی و استرس شما می شود. هیچ کمکی به شما نمی‌کند.
  • قرنطینه به معنی انزوا نیست: اگرچه همه به امتناع از حضور در اماکن شلوغ توصیه می‌کنند اما قدم زدن در یک پارک خلوت و یا نوشیدن قهوه یا چای در فضای آزاد بالکن خانه مشکلی ندارد. البته باید از لمس سطوح جلوگیری کنید. فاصله‌تان را با بقیه افراد حفط کنید.
  • حلقه اجتماعی خود را حفظ کنید:  با دوستان خانواده و سایر افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. احوال یکدیگر را بپرسید. با هم صحبت کنید. صخبت با افراد نقش مهمی در تقویت روحیه شما دارد.

 

 

همین الان شروع به کسب درآمد کنید:

ثبتنام در سایت

 

مطالعه بیشتر