حوزه کاری پایتون

بازدید: 1847 بازدید

حوزه کاری زبان پایتون

مقدمه

در دنیای امروز، پیشرفت صنعت موجب بروز شدن بسیاری از خدمات جهانی گردیده است. در این راستا، افراد به استفاده از کامپیوترها روی آورده‌اند. یکی از راه‌های استفاده بهینه از دستگاه‌های کامپیوتری، استفاده از برنامه‌های مرتبط به آن است. با تقاضای روزافزون مردم در اقصی نقاط جهان، هر روز تعداد کثیری از اپلیکیشن‌های برنامه‌نویسی تولید می‌شود. بنابراین اگر در این حوزه کاری فعالیت داشته باشید، به درآمد بالایی دست خواهید یافت. در ابتدا برای شروع، لازم است زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرید. یکی از معروف‌ترین زبان­های برنامه‌نویسی، پایتون نام دارد. این زبان، زبان عام و رایجی برای تولید انواع برنامه به شمار می‌رود. بدین علت بسیاری از افراد به یادگیری زبان پایتون علاقه‌مند هستند. در ادامه به بررسی دقیق پایتون و حوزه‌های کاری مرتبط به آن می‌پردازیم.

پایتون چیست؟

پایتون زبان محبوب برنامه‌نویسی در میان برنامه‌نویسان به شمار می‌رود. امروزه بسیاری از برنامه‌نویسان حاذق، به جای استفاده از زبان جاوا یا ++C، از زبان پایتون استفاده می‌کنند. زبان برنامه‌نویسی پایتون به دلیل پیشرفته بودن آن، براساس داده‌هایی نوشته می‌شود که توسط انسان قابل درک و فهم است. در ابتدا پایتون تنها برای استفاده در برخی حوزه‌ها کارایی داشت. در ادامه حوزه‌های استفاده از این زبان گسترش پیدا کرد، بطوریکه در حال حاضر زبان پایتون در اکثریت حوزه‌ها، ریشه کرده است.

بدین علت با یادگیری زبان پایتون، می‌توانید در بسیاری از رشته‌ها فعالیت مرتبط خود را آغاز کرده و کسب درآمد کنید. برای مثال شما با یادگیری زبان پایتون، می‌توانید در حوزه‌های هوش مصنوعی فعالیت داشته باشید. زیرا پایتون زبان اصلی یادگیری انواع ماشین‌ها، به شمار می‌رود. همچنین به دلیل محبوبیت فراوان پایتون، تمامی سیستم عامل‌های موجود از این زبان برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کنند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌پردازیم تا متوجه علل محبوبیت این زبان شوید.

python
جایگاه پایتون به عنوان زبان شی‌گرا

ویژگی‌های زبان برنامه‌نویسی پایتون

اگر بخواهیم به نقد دقیق زبان پایتون بپردازیم، بهتر است مقایسه‌ای میان زبان پایتون، جاوا، پرل و روبی شود. این زبان، از نحو نوشتاری مناسبی استفاده می‌کند. بطوری­که افراد در خوانش کدهای نوشته شده دچار مشکل نگردند. همچنین زبان کدهای پایتون، به زبان عامیانه انگلیسی انسان‌ها نزدیک است. به همین دلیل موجبات یادگیری سریع برای انسان فراهم می­شود. از دیگر ویژگی­های پایتون می­توان به قابلیت توکار(embedding) آن اشاره کرد. همچنین به دلیل رایگان بودن دانلود و استفاده از نرم‌افزار پایتون، بسیاری افراد تمایل به یادگیری و استفاده از آن پیدا کرده‌اند.

ناگفته نماند که نرم‌افزار پایتون هیچ هزینه‌ای در قبال پروانه کار افراد دریافت نمی‌کند! زبان برنامه‌نویسی پایتون، با بسیاری از برندها کار می‌کند و این موضوع امکان جابه‌جایی کدهای ساخته شده کاربران را، به آسانی فراهم می‌کند. اگر که خواهان افزایش سطح نرم‌افزار پایتون هستید، می‌توانید با بکارگیری برخی از ما‌ژول‌های مخصوص، این امکان را در نرم‌افزار پایتون فراهم کنید و موجب گسترش سطح زبانی آن شوید. بستر فضای برنامه‌نویسی پایتون به گونه‌ای طراحی شده است که امکان تعامل و توسعه را فراهم می‌کند. این موارد تنها برخی از ویژگی‌های زبان برنامه‌نویسی پایتون به شمار می‌رود. بروز ویژگی‌های مثبت این برنامه، موجب محبوبیت فراوان این نوع زبان شده است. در ادامه به دلایل بارز استفاده بالا از پایتون خواهیم پرداخت.

حوزه کاری پایتون
ورود به دنیای برنامه‌نویسی بوسیله پایتون

دلایل استفاده بالا از زبان پایتون

زمانی برنامه‌ای در سطح جهان به میزان محبوبیت مورد پذیرشی دست یابد، قاعدتا مورد حمایت بسیاری ازشرکت‌های بزرگ و مطرح قرار می‌گیرد. در موضوع ما، زبان پایتون با بکارگیری در فرایند اپلیکیشن‌های معروف از جمله اینستاگرام، یوتیوب، توئیتر، فیس‌بوک و… توانسته حمایت چنین کمپانی‌های بزرگی را جلب کند. همچنین برخی از موتورهای جست‌وجوگر مانند گوگل و یاهو، از زبان برنامه‌نویسی پایتون برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنند. این حرکت به نوعی تبلیغ به سود نرم‌افزار پایتون نیز می‌گردد. با گسترش زبان پایتون، این نرم‌افزار در حوزه‌عای علمی نیز ورود کرد. برای مثال، اشخاصی که جویای یادگیری علم ماشین‌ها، از جمله هوش مصنوعی هستند، باید به فکر یادگیری زبان پایتون باشند.

از دیگر دلایل محبوبیت زبان پایتون، می‌توان به یادگیری سریع کار با این زبان اشاره کرد. بدین صورت بسیاری از افراد با تمرین و تکرار می‌توانند دستاوردهای کوچکی در این راه داشته باشند. از آن‌جا که پایتون زبان منتخب همگان به شمار می‌رود، اشخاص می‌توانند در پروژه‌های مختلف از این زبان استفاده کنند. البته اگر می‌خواهید در مسیر برنامه‌نویسی با زبان پایتون موفق شوید، لازم است از لحاظ علمی به درجه مناسبی از فهم و درک ابتدایی این زبان برسید. بسیاری از دوره‌ها، به صورت جزئی موجب پیشرفت شما می‌شود و نمی‌توانید آن‌چنان که باید، از دوره خود کسب درآمد کنید. در این راستا سایت کددونی، با ارائه‌ پکیج‌های یادگیری زبان پابتون موجبات پیشرفت شمارا در زمینه کاری فرهم می‌کند. در ادامه به حوزه‌های کاری زبان پایتون نیز می‌پردازیم.

python
کاربرد پایتون در دنیای امروز

حوزه کاری زبان پایتون

زبان پایتون به دلیل فراگیری در سطح جهان، در کارایی بسیاری از مشاغل نقش مفیدی دارد. در این میان، برخی از حوزه‌ها از اهمیت بیشتری نسبت به سایر برخوردارند. در ادامه بررسی حوزه‌های کاری اصلی زبان پایتون می‌پردازیم.

زبان برنامه‌نویسی پایتون به دلیل جامعیت خود در توسعه وب و اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ابتدا برخی از سایت‌ها با استفاده از ASP و PHP ساخته شدند. اما به دلیل سطح بالای زبان پایتون، این زبان توانست جایگزین بسیار خوبی باشد و حرف اول را در دنیای برنامه‌نویسی بزند.

از زبان پایتون برای تولید اپلیکیشن‌های مختلف موبایل، استفاده می‌کنند. در ابتدا برنامه‌نویسی اصلی سیستم‌ عامل‌های اندورید و IOS، توسط جاوا و سوئیفت صورت گرفت. اما در تولید اپلیکیشن‌های مخصوص موبایل، نیازمند پیروی از آن زبان‌ها نیستیم! بلکه می‌توانیم با بکارگیری زبان پایتون، اپلیکیشن مخصوص موبایل بسازیم و با فروش آن در دنیای اپلیکیشن‌ها، به درآمد بالایی دست یابید.

حوزه کاری زبان پایتون

کلربرد اصلی پایتون، یادگیری دنیای ماشین‌هاست. پایتون به دلیل داشتن کتابخانه، بسیار از طرف افراد مختصص در زمینه‌ی ماشین مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر آن، یادگیری ماشین تنها محدود به متخصصان همان حوزه نمی‌شود. زیرا همه ما در زندگی روزمره خود، با انواع ماشین‌ها و موتورهای جست‌وجوگر در ارتباطیم. بدین علت یادگیری ماشین‌ها نه تنها مربوط به متخصصان همان حوزه نیست، بلکه با داشتن علم در این زمینه می‌توانید سطح حوزه کاری خود را افزایش داده و درآمد بالاتری کسب کنید.

حوزه کاری زبان پایتون

بسیاری از هکرها توسط زبان برنامه‌نویسی پایتون، به اینکار می‌پردازند. این موضوع بر جامعیت زبان پایتون مهرتایید می‌زند. کارایی زبان پایتون در حوزه هک، به علت نوشتن کدهای ساخت اپلیکیشن‌ها توسط پایتون می‌باشد. زمانی که اپلیکیشن‌های انواع سیستم‌ عامل‌های موبایل توسط زبان پایتون برنامه‌نویسی شده‌اند، برای هک و نفوذ در این اپلیکشن‌ها چه راهی بهتر از بکارگیری دوباره همان زبان است؟ با چک کردن سایت گیت‌هاب، می‌توانید انواع مصادیق مختف در این زمینه را مشاهده کنید.

حوزه کاری پایتون
ورود پایتون به دنیای هک

طراحی ساده و آسان زبان پایتون، موجب یادگیری آکادمیک در برخی مدارس سطح جهان شده است. قبل از زبان پایتون، برخی مدارس به آموزش زبان‌های ساده برنامه‌نویسی برای نوجوانان می‌پرداختند. با ارائه زبان پایتون، آموزش این زبان در اقصی نقاط جهان در تمامی سنین آغاز شد. زیرا زبان پایتون به دلیل ساخت راحت و آسان، برای سطح سنی نوجوانان نیز مناسب است.

با رشد محبوبیت انواع رایانه‌ها، بازی‌های رایانه‌ای نیز به بازار آمدند. در دنیای امروز، به دلیل فراگیری رایانه‌ها و وجود رایانه در هرخانه، نوجوانان و جوانان استقبال بسیار زیادی از بازی‌های رایانه‌ای کردند. بدین علت همه روزه مقادیر بالایی از بازی‌های رایانه‌ای طراحی و به سطح بازار عرضه می‌شود. در این راستا افرادی که کدنویسی این بازی‌ها را برعهده دارند، به سود بالایی دست می‌یابند. بنابراین اگر خواهان کسب درآمد از راه برنامه‌نویسی برای بازی‌های رایانه‌ای هستید، پیشنهاد می‌شود علم خود را در زمینه زبان پایتون و ساخت انواع کدهای مرتبط به آن بالا ببرید. همچنین علاوه بر استفاده از کتابخانه زبان پایتون می‌توانید از کتابخانه PyGame استفاده کنید. در حال حاضر بسیاری از بازی‌ها با کمک این موتور مخصوص، طراحی شده و به فروش رسیده‌اند.

حوزه کاری پایتون
امکان یادگیری زبان پایتون برای نوجوانان

نتیجه گیری

باتوجه به مطالب ارائه شده، مطمئنا متوجه حوزه عملی گسترده زبان پایتون و راه‌های کسب درآمد از این علم شده‌اید. اگر به دنیای برنامه‌نویسی علاقه دارید، در ابتدا باید به یادگیری زبان پایتون و تکمیل دانش خود در این حوزه بپردازید. بسیاری از آموزش‌های موجود در اینترنت، تنها به آموزش ابتدایی زبان پایتون می‌پردازند و نمی‌توانند شما را برای کار در این حوزه، آماده کنند. در این راستا سایت کددونی با ارائه انواع پکیج‌ها در زمینه آموزش زبان برنامه‌نویسی پایتون، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

نتیجه گیری

این سایت با ارائه پکیج‌های آموزش پایتون در سطح‌های مختلف، ابتدا به شما مقدماتی از حوزه پایتون و نحوه عملکرد در این حوزه ارائه می‌دهد، سپس آموزش در سطح پیشرفته را آغاز کرده و موجبات کار در این راستا را فراهم می‌کند. باتوجه به آموزش‌های ارائه شده که توسط افراد مجرب و گزینش‌شده صورت گرفته است، این پکیج‌ها از قیمت بسیار مناسبی برخوردارند. بدین صورت شما می‌توانید با هزینه بسیار کم، به سمت دنیای برنامه‌نویسی به زبان پایتون گام برداشته و علم عملی خود را نیز تکمیل کنید. همچنین با ورود به دنیای کار زبان پایتون، درآمدهای بزرگی به دست آورید.

مطالعه بیشتر